Szonja bringája Vol.1

 2011.04.03. 18:35

Na újabb poszt, készülőben.

Ismét egy kis szerelés. Némi ihlet, és egyeztetés után oda lyukadtam ki, hogy csinálok egy biciklit a barátnőmnek, hogy mire hazajön Prágából, együtt róhassuk a kilométereket, és még több túraposzt születhessen.
Erre a napra nem csak mi vártunk, hanem a fészerben egy használaton kívüli Peugeot női váz, hajtókarral, kormánycsapággyal, első fékkel (és fékkarral), első lámpával és dinamóval szépen felszerelve. Már túlélte a zsolcai árvizet, így egy kis takarítás ráfért, de ettől eltekintve hibátlannak mondható.

Neki is láttam a munkának. első lépésként természetesen letisztítottam. Majd szétnéztem a garázsban, mi van, amit nem használunk, és felhasználható. Így először a Kristóf biciklijéről lekerült, és már az előző posztban említett lila sárhányó került rá. Ezután egy szép kormányfej, és egy (ha minden igaz, ezzel a biciklivel hozzánk került) ízléses kormány.

Ez nagyjából 2 napig maradt így, míg öcsém gépét befejeztük. Ezután előkotortam a (valószínűleg ehhez tartozó) két kereket. 28"-os dupla falú acél ráfok, a hátsó egy Sachs 5 sebességes, de sajnos két oldalról vezérelt agyváltóra fűzve, amihez nincs meg a váltókar. Egyébiránt megmondom őszintén, két oldalas váltóval nem nagyon akarok foglalkozni, az már a múlt technológiája, és nem elhanyagolhatóan pedig nem lehet hozzá alkatrészt (így váltókart sem) kapni. Ennek helyére egy Shimano Nexus3 (meglepően) 3 fokozatú (természetesen kontrás) agyváltó kerül majd a hozzá való váltókarral a tervek szerint, amint lesz rá pénzünk. A pár külső már megvan, hátulra kell még egy belső, ami autószelepes, most egy normál van rajta, azt benzinkúton nehéz állítani :P

Miután felkerültek a kerekek, nekiálltam az első fék beállításának. Egy elég érdekes fék, alapjában véve patkó jellegű, de szerintem már a cantik elődje lehet:

 

Na szóval ez lenne az. Megfelelő fékkarral elég jól sikerült beállítani, persze kellett hozzá egy kis centírozás is, de megoldottam.

Na ha már bicikli kinézete van, gondoltam ki is kéne próbálni. Túrtam egy láncot. De nem olyan egyszerű ez. Egy régi egysebességeshez való lánckerék van rajta, így nemhogy a 7 sebességes keskeny lánc, de még egy újabb közepes se ment rá, csak a régi BMX, az meg rövid volt. Na akkor hajtókar csere. Meg is próbáltam, a lánckereket sikeresen ki is cseréltem egy vékonyabbra, de a túloldali pedál nem akart lejönni. Vagy levágom, vagy veszek egy vastagabb láncot. Végül felemás pedállal, a közepes lánccal kipróbáltam, megy, mint a golyó. Ez még csak bétateszt, úgyis új hátsó agyat kap, meg visszakapja a vastag lánckereket, holnap meg megyek láncot venni. Annyira nem is bánom, szép az az alu hajtókar, meg a fehér pedál.

Alakulgat szépen, nyárig még ráérünk. Egy szép feladat lesz az új agyat befűzni, nem akarom szervízbe vinni, megpróbálkozom vele magam. Talán egy délutánnyi megfeszített munkával sikerül szépen beállítanom. Végszóként álljon itt egy kép a mostani állapotról, ahogy kipróbáltam tegnap, nektek pedig minden jót, tekerjetek sokat!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenamibicaj.blog.hu/api/trackback/id/tr882796773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása